Mijn winkelwagen

Winkelwagen € 0,00

 GRATIS VERZENDEN:
vanaf € 75,00 
daaronder € 5,95 | meer info...

Uw winkelwagen is leeg

Eiwitdieet

Eiwitdieet

De basis van het eiwitdieet bestaat uit het eten van veel hoogwaardige eiwitten en weinig koolhydraten, waarbij u veel verse groente neemt en dagelijks minimaal 1,5 liter water drinkt. Tijdens het eiwit dieet krijgt het lichaam beperkt koolhydraten binnen, waardoor het op zoek gaat naar andere energiebronnen. Begint u aan deze eetmethode, dan schakelt uw lichaam na circa 48 uur over op vetverbranding, waarna het gewichtsverlies start. Dit proces wordt ketose genoemd. Een handig hulpmiddel zijn ketosestrips, waarmee u kunt meten of uw lichaam inderdaad in ketose is.

Eiwit dieet: dagelijks zes eetmomenten

Om de stofwisseling goed op gang te houden is het tijdens het eiwit dieet belangrijk dagelijks zes eetmomenten te hebben. U eet dus regelmatig en krijgt geen hongergevoel. In de webshop van Dieetland vindt u een uitgebreid assortiment producten voor het eiwit dieet. Zo kunt u volop variëren, waardoor het eiwitten dieet niet moeilijk vol te houden is. De hoge dosis proteïne in deze voedingsmiddelen zorgt er bovendien voor dat u goed verzadigd bent, een optimale verbranding heeft en geen spiermassa verliest.

Eiwitten dieet: vier fases

Het eiwitten dieet kent vier fases, aflopend van streng tot minder strikt. In het eerste stadium van het eiwitdieet vervangt u alle maaltijden en snacks door eiwitrijke producten. Uitgangspunt is dat u dagelijks 80 gram proteïne binnenkrijgt, 40 gram koolhydraten uit proteïnerijke producten en 10 gram koolhydraten uit verse groente. In deze fase van het eiwitdieet valt u het snelst af, tot twee derde van het gewenste aantal kilo’s. In de volgende fases vervangt u geleidelijk de eiwitproducten door een gewone maaltijd of snack. Zo went uw lichaam aan een normale hoeveelheid koolhydraten en blijft uw gewicht stabiel. Veel mensen kiezen ook in het laatste stadium van het eiwitten dieet voor voedingsmiddelen van Dieetland. Hierop staat duidelijk vermeld hoeveel koolhydraten en proteïne ze bevatten, zodat u grip houdt op uw dagelijkse inname en niet te veel of te weinig binnenkrijgt.

Artikelen 1 tot 24 van 467 in totaal

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

Artikelen 1 tot 24 van 467 in totaal

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

Eiwitdieet

De basis van het eiwitdieet bestaat uit het eten van veel hoogwaardige eiwitten en weinig koolhydraten, waarbij u veel verse groente neemt en dagelijks minimaal 1,5 liter water drinkt. Tijdens het eiwit dieet krijgt het lichaam beperkt koolhydraten binnen, waardoor het op zoek gaat naar andere energiebronnen. Begint u aan deze eetmethode, dan schakelt uw lichaam na circa 48 uur over op vetverbranding, waarna het gewichtsverlies start. Dit proces wordt ketose genoemd. Een handig hulpmiddel zijn ketosestrips, waarmee u kunt meten of uw lichaam inderdaad in ketose is.

Eiwit dieet: dagelijks zes eetmomenten

Om de stofwisseling goed op gang te houden is het tijdens het eiwit dieet belangrijk dagelijks zes eetmomenten te hebben. U eet dus regelmatig en krijgt geen hongergevoel. In de webshop van Dieetland vindt u een uitgebreid assortiment producten voor het eiwit dieet. Zo kunt u volop variëren, waardoor het eiwitten dieet niet moeilijk vol te houden is. De hoge dosis proteïne in deze voedingsmiddelen zorgt er bovendien voor dat u goed verzadigd bent, een optimale verbranding heeft en geen spiermassa verliest.

Eiwitten dieet: vier fases

Het eiwitten dieet kent vier fases, aflopend van streng tot minder strikt. In het eerste stadium van het eiwitdieet vervangt u alle maaltijden en snacks door eiwitrijke producten. Uitgangspunt is dat u dagelijks 80 gram proteïne binnenkrijgt, 40 gram koolhydraten uit proteïnerijke producten en 10 gram koolhydraten uit verse groente. In deze fase van het eiwitdieet valt u het snelst af, tot twee derde van het gewenste aantal kilo’s. In de volgende fases vervangt u geleidelijk de eiwitproducten door een gewone maaltijd of snack. Zo went uw lichaam aan een normale hoeveelheid koolhydraten en blijft uw gewicht stabiel. Veel mensen kiezen ook in het laatste stadium van het eiwitten dieet voor voedingsmiddelen van Dieetland. Hierop staat duidelijk vermeld hoeveel koolhydraten en proteïne ze bevatten, zodat u grip houdt op uw dagelijkse inname en niet te veel of te weinig binnenkrijgt.