Mijn winkelwagen

Winkelwagen € 0,00

 GRATIS VERZENDEN:
vanaf € 75,00 
daaronder € 5,95 | meer info...

Uw winkelwagen is leeg

Eiwitrijk voedsel

Eiwitrijk voedsel

Het eiwitdieet is een effectieve en veelgebruikte methode om af te vallen. De kern bestaat uit het eten van veel eiwitrijk voedsel met weinig koolhydraten, waarbij u elke dag minstens 1,5 liter water drinkt en veel verse groenten neemt. Door de beperkte inname van koolhydraten gaat uw lichaam op zoek naar andere energiebronnen. Zo’n 48 uur na de start van het eiwitdieet gaat uw lichaam over op het verbranden van vet, waarmee uw gewichtsverlies begint. Dit proces noemen we ketose. Erg handig zijn de ketosestrips, die meten of uw lichaam na de overgang op eiwitrijke voeding al dan niet in ketose is geraakt.

Eiwitrijke voeding

Om uw stofwisseling goed op peil te houden is het van belang het eten van eiwitrijke voeding te verspreiden over zes momenten binnen de dag. U kunt dus geregeld iets nemen en krijgt geen trek. In de webshop van Dieetland vindt u een brede sortering eiwitrijk voedsel: producten voor ontbijt, lunch, diner en tussendoor, maar ook diverse dranken, zodat u volop kunt afwisselen en uw dieet niet moeilijk vol te houden is. Wat denkt u bijvoorbeeld van zelfgebakken brood of krokante zonnebloempittencrackers in de ochtend of van kippensoep met toast tussen de middag? Ook voor de warme maaltijd is er een ruime keus: we hebben onder andere aspergesoep, pizza, pasta, rijst, pannenkoeken, quiche en hachee vol hoogwaardige eiwitten.

De pluspunten

De voordelen van eiwitrijk voedsel zijn talloos. Eiwitrijke voeding geeft bijvoorbeeld een goede verzadiging, waardoor u tijdens de maaltijden minder eet en tussen de maaltijden door geen honger hebt. U zit eerder en langer vol, om het maar eens eenvoudig uit te drukken. Daarnaast kost het uw lichaam veel energie om de eiwitten te verteren, waardoor u meer vet verbrandt. De hoogwaardige eiwitten beschermen uw lichaam bovendien tegen het verlies van spiermassa. Wat an sich al prettig is, maar ook omdat spieren veel energie vragen, wat uw vetverbranding weer ten goede komt.

Artikelen 1 tot 24 van 435 in totaal

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

Artikelen 1 tot 24 van 435 in totaal

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

Eiwitrijk voedsel

Het eiwitdieet is een effectieve en veelgebruikte methode om af te vallen. De kern bestaat uit het eten van veel eiwitrijk voedsel met weinig koolhydraten, waarbij u elke dag minstens 1,5 liter water drinkt en veel verse groenten neemt. Door de beperkte inname van koolhydraten gaat uw lichaam op zoek naar andere energiebronnen. Zo’n 48 uur na de start van het eiwitdieet gaat uw lichaam over op het verbranden van vet, waarmee uw gewichtsverlies begint. Dit proces noemen we ketose. Erg handig zijn de ketosestrips, die meten of uw lichaam na de overgang op eiwitrijke voeding al dan niet in ketose is geraakt.

Eiwitrijke voeding

Om uw stofwisseling goed op peil te houden is het van belang het eten van eiwitrijke voeding te verspreiden over zes momenten binnen de dag. U kunt dus geregeld iets nemen en krijgt geen trek. In de webshop van Dieetland vindt u een brede sortering eiwitrijk voedsel: producten voor ontbijt, lunch, diner en tussendoor, maar ook diverse dranken, zodat u volop kunt afwisselen en uw dieet niet moeilijk vol te houden is. Wat denkt u bijvoorbeeld van zelfgebakken brood of krokante zonnebloempittencrackers in de ochtend of van kippensoep met toast tussen de middag? Ook voor de warme maaltijd is er een ruime keus: we hebben onder andere aspergesoep, pizza, pasta, rijst, pannenkoeken, quiche en hachee vol hoogwaardige eiwitten.

De pluspunten

De voordelen van eiwitrijk voedsel zijn talloos. Eiwitrijke voeding geeft bijvoorbeeld een goede verzadiging, waardoor u tijdens de maaltijden minder eet en tussen de maaltijden door geen honger hebt. U zit eerder en langer vol, om het maar eens eenvoudig uit te drukken. Daarnaast kost het uw lichaam veel energie om de eiwitten te verteren, waardoor u meer vet verbrandt. De hoogwaardige eiwitten beschermen uw lichaam bovendien tegen het verlies van spiermassa. Wat an sich al prettig is, maar ook omdat spieren veel energie vragen, wat uw vetverbranding weer ten goede komt.