Mijn winkelwagen

Winkelwagen € 0,00

 GRATIS VERZENDEN:
vanaf € 75,00 
daaronder € 5,95 | meer info...

Uw winkelwagen is leeg

Fases eiwitdieet

Een eiwitdieet (ook wel proteïne dieet genoemd) bestaat uit een aantal fases. Hieronder leest u wat de fases inhouden.

Voorbereidingsfase
De voorbereidingsfase vindt plaats voordat u daadwerkelijk aan het dieet begint. U leest de informatie door over het dieet. U weegt uzelf en meet de omvang van taille en heupen. Hierna bepaalt u een doel/termijn. Ook kijkt u wat de meest gunstige periode is om met het dieet te beginnen.

Het eiwitdieet zal in verschillende “stappen” worden opgebouwd, de zogenoemde fases. Er zijn 4 fases. Afhankelijk van het gewenste gewichtsverlies stelt u vast of u in fase 1 of in fase 2 wilt starten. Indien u 10 kg of meer witl afvallen, kunt u het beste in fase 1 starten. Wilt u slechts enkele kilo's kwijt? Begin dan gerust in fase 2.

Het eiwitdieet kent 4 fases. Fase 1 is de strengste fase, waarin u veel kilo's kunt afvallen. In fase 1 mag u alleen eiwitproducten eten, aangevuld met verse groenten en supplementen. In fase 2 eet u 's avonds een (bijna) normale warme maaltijd. En in fase 3 vervangt u steeds meer eiwitproducten door "normale" voedingsmiddelen. Zo leert u wat voor u een gezond eetpatroon is, totdat u in fase 4 weet welk gezond eetpatroon bij u past en met welke voeding u op gewicht kunt blijven.

De 4 fases:



Fase 1 - Snel afvallen / Streng
In fase 1 kunt u het snelst afvallen. Dit is dan ook de strengste fase, waarin u dagelijks 6 eetmomenten heeft met eiwitrijke producten: 3 maaltijden en 3 tussendoortjes. Het is belangrijk om deze 6 eetmomenten daadwerkelijk te nemen, omdat u door verdeeld over de dag steeds wat te eten uw stofwisseling goed op gang houdt. Naast de eiwitrijke producten is het belangrijk om elke dag 2 porties verse groenten te eten en 1,5 tot liter te drinken.

Zodra u twee-derde van de gewenste kilo's bent afgevallen kunt u overstappen naar fase 2.


Fase 2 - Afvallen / Gematigd
In fase 2 zal het afvallen iets langzamer gaan, maar valt u nog steeds goed af. U mag 1 eiwitrijke maaltijd vervangen door een "gewone" avondmaaltijd met verse groenten en een stukje vlees, vis of een vegatarische vervanging. Daarnaast eet u 5 eiwitrijke producten: 2 maaltijden en 3 tussendoortjes, waardoor u 6 eetmomenten behoudt. Daarnaast blijven verse groenten, 1,5 tot 2 liter drinken en het gebruik van voedings supplementen van belang.

Indien u slechts een beperkt aantal kilo's wil afvallen, of indien het voor u belangrijk is om een vrijwel normale avondmaaltijd te eten, kunt u er desgewenst voor kiezen om met het dieet te starten in fase 2.

Wanneer u op uw streefgewicht bent kunt u overstappen naar fase 3.


Fase 3 - Opbouwen / Steeds meer normaal eten
In fase 3 gaat u het nuttigen van "gewoon" eten opbouwen, waarbij u een gezond eetpatroon aanleert. Omdat u niet meer hoeft af te vallen, kunt u weer wat meer producten met koolhydraten gaan eten. Naast een avondmaaltijd met verse groenten en vlees of vis, mag u daarom ook brood, crackers, noten en fruit gaan eten. Fase 3 duurt 4 weken, waarbij u in de eerste week de avondmaaltijd en het ontbijt "normaal" eet en daarnaast 4 eiwitrijke producten per dag nuttigd. Daarna vervangt u elke week een eiwitrijk product door een regulier product totdat u in de vierde week nog slechts 1 eiwitrijk product per dag nuttigd. Ook in fase 3 is het drinken van 1,5 tot 2 liter per dag en het gebruik van voedings supplementen nog belangrijk.

Na de vierde week is uw lichaam weer gewend aan een grotere hoeveelheid koolhydraten en kunt u overstappen naar fase 4.


Fase 4 - In balans / Gezond eetpatroon
In fase 4 heeft u geen eiwitproducten meer nodig. Het is wel belangrijk om 6 eetmomenten op een dag te blijven gebruiken, om zo de stofwisseling goed op gang te houden. U kunt met de kennis die u heeft opgedaan een normaal en gezond eetpatroon volgen. Uiteraard kunt u hierbij tips en begeleiding krijgen. Let op dat u niet in uw oude eetpatroon vervalt! Om op gewicht te blijven, zult u uw eetpatroon blijvend moeten veranderen. Een handig hulpmiddel hiervoor is om op te blijven letten hoeveel koolhydraten u eet. Alle producten die in onze webshop te vinden zijn onder "koolhydraatarm dieet" bieden een koolhydraatarme vervanging voor reguliere producten die juist veel koolhydraten bevatten. Ideaal om na het volgen van een eiwitdieet goed op gewicht te blijven.

Kijk ook hier eens voor meer uitleg over het eiwitdieet:

Het eiwitdieet van Dieetland
Uitleg per fases in het proteine dieet
Welke groenten mag ik eten
Welke soorten vlees en vis mag ik eten
Welke fruit en zetmeelproducten mag ik eten
Problemen tijdens het proteine dieet
Wanneer kan ik het dieet beter niet volgen
BMI
Veelgestelde vragen  

 

KLIK HIER voor de homepagina