Mijn winkelwagen

Winkelwagen € 0,00

 GRATIS VERZENDEN:
vanaf € 75,00 
daaronder € 5,95 | meer info...

Uw winkelwagen is leeg

Proteine dieet

Proteine dieet

Het proteine dieet is ook bekend onder de naam eiwitdieet. De basis bestaat uit het eten van weinig koolhydraten en veel hoogwaardige eiwitten / proteinen. Daarbij is het belangrijk om veel verse groenten te eten en elke dag minstens 1,5 liter water te drinken. Wanneer je het proteine dieet volgt krijgt je lichaam een beperkte hoeveelheid koolhydraten binnen. Omdat het lichaam koolhydraten als energiebron gebruikt, gaat het op zoek naar andere energiebronnen. Daardoor schakelt het lichaam na ongeveer 48 uur over op vetverbranding en begint het proces van afvallen. De hoogwaardige eiwitten zorgen voor een verzadigend gevoel, waardoor je geen honger hebt.

Het proteine dieet kent dagelijks zes eetmomenten

Tijdens het volgen van het proteinedieet is het belangrijk om elke dag zes eetmomenten te hebben, omdat je daarmee de stofwisseling goed op gang houdt. Bovendien zorgt regelmatig eten ervoor dat het dieet goed vol te houden is. In de webshop van Dieetland vind je een ruime keuze met lekkere dieetproducten voor het proteinedieet. Er is een uitgebreid assortiment voor het ontbijt, de lunch, het avondeten en natuurlijk tussendoortjes. De hoge hoeveelheid proteinen in de producten zorgen niet alleen voor een verzadigd gevoel, maar ondersteunen ook de spieren.

Het proteinedieet bestaat uit vier fases

Wanneer je het eiwitdieet volgt, bestaat dat uit vier fases. De eerste fase is de strengste fase, waarin je het snelst afvalt: ongeveer twee derde van het totaal aantal kilo's. In deze fase eet je dagelijks ongeveer 80 gram proteinen en maximaal 50 gram koolhydraten. Van deze koolhydraten komt maximaal 40 gram uit proteinerijke producten en 10 gram uit verse groenten. Vanaf de tweede fase worden de dieetproducten gelijdelijk vervangen door een gewone maaltijd of tussendoortje. Je valt daarbij in het begin nog steeds af, maar dat gaat nu wat minder snel. Uiteindelijk went het lichaam aan een normale hoeveelheid koolhydraten en zal het gewicht vanaf de vierde fase stabiel blijven. Daarbij is het voor veel mensen handig om, eenmaal op gewicht, koolhydraatarme producten van Dieetland te blijven gebruiken. Want een juiste balans in de hoeveelheid koolhydraten die je dagelijks nuttigd, is de sleutel tot een slank(er) leven. 

Artikelen 1 tot 24 van 438 in totaal

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

Artikelen 1 tot 24 van 438 in totaal

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

Proteine dieet

Het proteine dieet is ook bekend onder de naam eiwitdieet. De basis bestaat uit het eten van weinig koolhydraten en veel hoogwaardige eiwitten / proteinen. Daarbij is het belangrijk om veel verse groenten te eten en elke dag minstens 1,5 liter water te drinken. Wanneer je het proteine dieet volgt krijgt je lichaam een beperkte hoeveelheid koolhydraten binnen. Omdat het lichaam koolhydraten als energiebron gebruikt, gaat het op zoek naar andere energiebronnen. Daardoor schakelt het lichaam na ongeveer 48 uur over op vetverbranding en begint het proces van afvallen. De hoogwaardige eiwitten zorgen voor een verzadigend gevoel, waardoor je geen honger hebt.

Het proteine dieet kent dagelijks zes eetmomenten

Tijdens het volgen van het proteinedieet is het belangrijk om elke dag zes eetmomenten te hebben, omdat je daarmee de stofwisseling goed op gang houdt. Bovendien zorgt regelmatig eten ervoor dat het dieet goed vol te houden is. In de webshop van Dieetland vind je een ruime keuze met lekkere dieetproducten voor het proteinedieet. Er is een uitgebreid assortiment voor het ontbijt, de lunch, het avondeten en natuurlijk tussendoortjes. De hoge hoeveelheid proteinen in de producten zorgen niet alleen voor een verzadigd gevoel, maar ondersteunen ook de spieren.

Het proteinedieet bestaat uit vier fases

Wanneer je het eiwitdieet volgt, bestaat dat uit vier fases. De eerste fase is de strengste fase, waarin je het snelst afvalt: ongeveer twee derde van het totaal aantal kilo's. In deze fase eet je dagelijks ongeveer 80 gram proteinen en maximaal 50 gram koolhydraten. Van deze koolhydraten komt maximaal 40 gram uit proteinerijke producten en 10 gram uit verse groenten. Vanaf de tweede fase worden de dieetproducten gelijdelijk vervangen door een gewone maaltijd of tussendoortje. Je valt daarbij in het begin nog steeds af, maar dat gaat nu wat minder snel. Uiteindelijk went het lichaam aan een normale hoeveelheid koolhydraten en zal het gewicht vanaf de vierde fase stabiel blijven. Daarbij is het voor veel mensen handig om, eenmaal op gewicht, koolhydraatarme producten van Dieetland te blijven gebruiken. Want een juiste balans in de hoeveelheid koolhydraten die je dagelijks nuttigd, is de sleutel tot een slank(er) leven.