Mijn winkelwagen

Winkelwagen € 0,00

 GRATIS VERZENDEN:
vanaf € 75,00 
daaronder € 5,95 | meer info...

Uw winkelwagen is leeg

Uitleg eiwitdieet

Het eiwitdieet is een wetenschappelijk onderbouwd dieet, wat gebaseerd is op het eten van veel eiwitten en weinig koolhydraten. Dit in combinatie met het eten van veel verse groenten en het drinken van 2 liter water per dag.

Ieder mens heeft voedsel nodig. Onze voeding bevat o.a. koolhydraten en eiwitten. De eiwitten (proteïnen) en koolhydraten zijn van essentieel belang voor onze stofwisseling. Eiwitten worden gebruikt als bouwstof voor onder andere de huid en spieren. Koolhydraten dienen als brandstof om energie uit te halen. Bij het eten van meer koolhydraten dan het lichaam nodig heeft, wordt het gedeelte dat ons lichaam niet gebruikt opgeslagen als vetreserve. En komt u aan. Om af te vallen dient het lichaam deze vetreserves juist weer aan te spreken. Dit gebeurd eenvoudig door minder koolhydraten te eten dan het lichaam nodig heeft. Het lichaam gaat daardoor op zoek naar een andere bron van koolhydraten en zal daarbij de vetreserves gaan verbranden. Dat is het moment dat u gaat afvallen!

De basis van het eiwitdieet ligt dan ook in het eten van minder koolhydraten en juist extra eiwitten. Alle producten van het eiwitdieet bevatten een beperkte hoeveelheid koolhydraten, waardoor deze producten zeer effectief zijn om af te vallen. Daarnaast bevatten alle producten van het eiwitdieet veel hoogwaardige eiwitten waardoor er een constante aanvoer van eiwitten is. Deze eiwitten beschermen onze spieren en zorgen voor een verzadigd gevoel. Het lichaam past zich op natuurlijke wijze aan en u zult gewicht verliezen zonder dat u honger heeft, met behoud van spiermassa. Deze combinatie maakt het eiwitdieet tot een goed en doeltreffend dieet. 

Het eiwitdieet is doeltreffend

Een snel gewichtsverlies, wat zorgt voor motivatie!

- Comfortabel: Het eiwitdieet voorkomt frustratie.
- Er is geen hongergevoel: Het is goed vol te houden.
- Geen verlies van spieren: Eiwitten onderhouden de spieren.

Er is dus geen gevaarlijk verdwijnen van spieren. Het gewichtsverlies gebeurt uitsluitend ten koste van de opgeslagen vetten. 

Eiwitten beschermen niet alleen de spieren, maar ook de huid. Ze vermijden dat de huid slap wordt. Geen lang en vermoeid gezicht meer, geen slappe biceps en geen slappe huid rond het middel. Het eiwitdieet is een makkelijke methode om op een verantwoorde manier af te vallen. Door de ruime keuze aan lekkere dieetproducten is het eiwitdieet daarnaast zeer goed vol te houden.

Een eiwitdieet geeft resultaat voor een lange termijn:

Het eiwitdieet is doeltreffend en leidt daarnaast tot een verandering in het eetpatroon. Het dieet bestaat uit 4 fases. Nadat u in de eerste fase vooral producten van het eiwitdieet eet, worden in de volgende fases stap voor stap de normale voedingsmiddelen weer ingevoerd. Als alle fases zorgvuldig worden opgevolgd, zult u niet meer aankomen en een gezonde balans voor uw lichaam hebben gevonden. Na het beëindigen van de 4 fases kunt u weer gewoon eten, waarbij u bewustere keuzes kunt maken en waarbij de keuze van de voeding nagenoeg vrij is.

 

Kijk ook hier eens voor meer uitleg over het eiwitdieet:

Welke fases zijn er
Uitleg per fases in het eiwit dieet
Welke groenten mag ik eten
Welke soorten vlees en vis mag ik eten
Welke fruit en zetmeelproducten mag ik eten
Problemen tijdens het eiwitdieet
Wanneer kan ik het dieet beter niet volgen
BMI
Veelgestelde vragen

 

KLIK HIER voor de homepagina